درب اتوماتیک شیشه ای از شیشه ی سکوریت با یراق آلات فلزی و موتور الکتریکی ساخته شده است که به صورت خودکار، رفت و آمد را تشخیص می دهد و باز و بسته می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای

با توسعه زندگی مدرن، شرکت ها، کارخانجات گسترده و زندگی آپارتمانی به طرز دلهره آوری گسترش یافت. در این میان رقابت؛ که جدایی نشدنی ساکنین زمین است، برای انسان رنگ و بویی دیگر گرفت. دیگر رقابت به طور مستقیم بر سر منابع غذایی نیست. بلکه رقابت بر سر جذب مشتری و توسعه کسب و کارها در جریان است. اولین چیزی که مشتری با آن برخورد می کند، نمای دکوری و ظاهری کسب و کار شماست. درب اتوماتیک شیشه ای، جذابیت را به نمای بیرونی کسب و کار شما می دهد و در کنار جلب توجهات و سهولت رفت و آمد؛ صرفه جویی در انرژی را نیز برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد. درب اتوماتیک شیشه ای از شیشه ی سکوریت با یراق آلات فلزی و موتور الکتریکی ساخته شده است که به صورت خودکار، رفت و آمد را تشخیص می دهد و باز و بسته می شود. کاربرد درب های شیشه ای از بیمارستان، هتل، شرکت ها و دفاتر کار، تا لابی برج ها و آپارتمان ها گسترده است.

درب اتوماتیک

درب اتوماتیک، اساساً به درب هایی اطلاق می شود که بدون دخالت عامل انسانی باز و بسته می شوند. درب اتوماتیک انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال در ورودی آسانسو نوع فلزی آن معمولا نصب می شود و در عین حال مدل شیشه ای آن یعنی؛ درب اتوماتیک شیشه ای از محبوبیت و زیبایی بیشتری برخوردار است.

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای به درب هایی اطلاق می شود که از شیشه سکوریت، یراق و موتور الکتریکی تشکیل شده است و با تشخیص تردد به کمک سنسور نوری خود، به صورت کشویی باز و پس از چند ثانیه بسته می شود. درب اتوماتیک شیشه ای در بلند منجر به صرفه جویی هزینه ها در بحث انرژی می شود. چرا که گرما، همواره تمایل دارد به جایی حرکت کند که دمای کمتری را داراست؛  لذا بسته شدن خودکار درب اتوماتیک شیشه ای؛ مانع از فرار انرژی از داخل ساختمان می گردد. درب اتوماتیک شیشه ای؛ یکی دیگر از ملزومات معماری مدرن است و منجر به بهبودی دکور و ظاهر محیط های تجاری می گردد. درب اتوماتیک شیشه ای در کنار زیبایی مزیت دیگری را نیز داراست؛ بی سر و صدا بودن که در یک محیط تجاری لازم به نظر می رسد.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای به شرح ذیل می باشد:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • تردد آسان
  • ممانعت از عبور آلودگی صوتی
  • بی سر و صدا بودن هنگام عبور و مرور
  • ممانعت از نفوذ گرد و غبار
  • جلوه ظاهری و دکوراتیو بودن

درب اتوماتیک شیشه ای در بحث مصرف انرژی با جلوگیری از فرار گرمای موجود در ساختمان درفصل زمستان و ممانعت از ورود گرما در فصل گرم در دراز مدت هزینه هایی را در حساب شرکت نگه می دارد! هزینه ای گاز، برق و یا حتی آب که برای کولر های آبی مصرف می شود.

در برخی ساختمان های اداری آمد و شد زیاد است و اگر بخواهند درب سنتی را مدام باز و بسته کنند، منجر به ازدحام جمعیت پشت درب و مشکلاتی پی آمد آن برای شرکت می شود و راندمان اداره را پایین می آورد.

به دلیل استفاده از یراق آلات مناسب ، درب اتوماتیک شیشه ای عایقی برای صدا نیز به شمار می رود و صدای عبور و مرور ماشین ها در خیابان را به درون ساختمان انتقال نمی دهد. اگر برای درب  اتوماتیک شیشه ای از یراق آلات مناسب استفاده شود، عمل باز و بسته شدن آن با کمترین صدا انجام خواهد شد و آرامش را به سازمان متبوع شما ارزانی خواهد داشت.

نفوذ گرد و غبار نیز از دیگر مشکلاتی است که درب های سنتی به دنبال دارند. درب اتوماتیک شیشه ای در بیشتر مواقع بسته است و درز های آن با نوار های مخصوص پوشیده شده است؛ در نتیجه گرد و غباری به داخل نفوذ نخواهد کرد.

در پایان این مطلب، با توجه به شناختی که نسبت به درب اتوماتیک شیشه ای پیدا کردیم، لازم می آید هرچه سریعتر برای خرید یکی از این درب ها برای ساختمان خود اقدام کنیم تا از مزایای مذکور بهره مند شده و تجلی از شکوه مدرنیته را برای ساختمان به ارمغان بیاوریم.